Cele trei legi ale gândului

Pentru că astăzi vom vorbi un pic despre schimbare, vreau să te invit să faci o incursiune scurtă în trecutul tău și să-ți reamintești un moment în care ai luat decizia că a sosit timpul pentru o schimbare. În momentul acela în care ai realizat că ceva nu mai putea continua așa cum o facea în trecut. Că a fost schimbarea unui job, a dietei, părăsirea unei relații, începerea unei noi relații, o achiziție importantă sau orice-ți altceva îți vine prima oară în minte. Acum că ai identificat momentul aș vrea să-mi spui în cât timp s-a întâmplat efectiv schimbarea? Te aud cumva spunându-mi că într-o secundă? Cum?! Asta ai spus?

Total de acord, deoarece schimbarea este la esență însăși decizia de schimbare. În momentul deciziei se întâmplă minunea. Atunci când te-ai decis și n-ai mai fumat nici măcar o țigară sau când ți-ai făcut bagajul și ai plecat. Chiar dacă ți-a luat timp să ajungi până la decizie, schimbarea s-a petrecut atunci când ai zis GATA!

Într-adevăr! Oricât de multă confuzie este în jurul procesului schimbării, ea cu adevărat se petrece într-o secundă, atât! Acolo și atunci se petrece cu adevărat schimbarea. Ceea ce durează mai mult este implementarea ei ca obicei, însă despre asta îți voi spune mâine.

Ești mai puternic/ă decât crezi!

Și știi care este cea mai mare putere pe care o ai? Cea de a-ți alege propriile gânduri iar prin alegerea lor implicit îți modifici și realitatea.

Cele trei legi ale gândului după  T. Harv Eker

Mi-a plăcut foarte mult cum le-a structurat el:

1. Ai abilitatea de a-ți controla gândurile, chiar o ai!

Pentru că știu că frica ta e mascată acum sub forma unei negări și a unei reticențe (trec pe acolo de multe ori), vreau să-i spun minții tale despre experimentul Dr. Paul Ekman profesor al Universității din California care folosind cele mai moderne tehnici de neuroimagistică a testat călugări budiști meditând. Una dintre descoperirile sale a șocat lumea medicală dar a deschis ușa cunoașterii înțelepciunii budiste. El a descoperit că unii călugări au reușit imposibilul controlându-și corpul amigdalei, acea parte primară a creierului unde se știe că există instinctele primare. Rămâi cu mine!

Amigdala este pe scurt partea din creier pe care o avem în comun cu toate mamiferele și care are rolul de supraviețuire, digestie, respirație etc. Îndeplinind rolul de supraviețuire automat aici sălășluiește frica. Ceea ce au reușit călugării budiști să facă a fost să-și “educe” acea parte din creier care se crede că nu poate fi educată, ea fiind moștenită. Asta spune și epigenetica. La un stimul puternic ce semăna cu împușcătura unui pistol, călugării n-au înregistrat ( la RMN) nicio activitate în zona creierului dedicată fricii și automat n-au schițat niciun gest.  Mai mult despre dr Paul Ekman găsești aici . Nu am reușit să dau de experimentul efectiv pe site-ul lui, însă am găsit referințe aici.

Ce reprezintă asta? A n dovadă că da, ai puterea de a-ți poți controla gândurile prin exercițiu. Chiar și cele despre care știam că nu-s gânduri ci automatisme. E incredibil cu câtă putere te-a înzestrat Creatorul. Este necesar doar să crezi asta.

2. Ai abilitatea de a-ți îndepărta/ elimina gândurile;

3. Ai abilitatea de a-ți instala în minte orice gând îți dorești.

Tot ce este necesar momentan să faci este doar să-ți monitorizezi conștient și constant gândurile, să-ți stabilești ce-ți dorești să pui în schimb, să cauți cât mai multe validări că se poate (dacă de exemplu crezi că nu poți deveni milionar în euro, caută exemple de oameni care au facut-o și analizează-le parcursul, citește-le biografiile). Atunci când simți că unul dintre gândurile pe care le-ai analizat, te sabotează, să încerci pas cu pas să introduci noul gând pe care ți-l dorești. Rezultatul depinde de nivelul la care tu ai ajuns. Dacă faci pentru prima oară asta, sper că iei în calcul că ți-ar putea lua un pic mai mult decât o dată 🙂 E mult de povestit și aici. Nu ma refer la gândirea pozitivă ci la practica efectivă.

Ce te îndrum este să nu crezi nimic din ce scriu eu aici ci doar să testezi! Am mai spus și vreau să repet, ceea ce-ți spun nu este nici bine și nici rău, nici corect dar nici adevărat. Este de ajutor sau nu este. Valoarea rândurilor de mai sus este la natură doar experiența mea și ea în sine este goală de sens, intrinsecă. Doar tu ești cel/cea care îi da sau nu valoare, cel/ cea care interpretează. Informațiile de mai sus sunt ceea ce alegi tu să fie. Un simplu text sau un impuls de a-ți recăpăta puterea interioară.

Le știi deja, sunt sigură! Dar câte dintre ele aplici?

Ce-ți recomand din nou este doar să rămâi deschis/ă. Cu cât te vei întâlni mai des cu o informație, cu atât ți se va sedimentea mai ușor.

Tu alegi!

p.s Pregătesc un e-book despre arta schimbării și m-ar interesa să-mi spui ce blocaje întâmpini atunci când experimentezi schimbarea. Ce crezi că te-ar ajuta să te pregătești mai bine de schimbare?

Ieri scriam pe Fb despre NLP și au fost o serie de întrebari legate de asta.

Metodele pe care le folosesc îmbină mai multe tehnici, printre care și tehnici de programare neurolingvistică. Îți las mai jos câteva recomandări de cărți care pe mine m-au ajutat.

Ghidul de programare neurolingvistică – Robert Dilts, John Grinder
Fă-ți viața exact cum vrei tu! Richard Bandler
Introducerea în programarea neurolingvistică – Richard Bandler
Bazele programării neurolingvistice – Robert Dilts

Până data viitoare îți urez să-ți asumi responsabilitatea unei vieți trăite din plin.

 

Articole similare

Lasă un răspuns